Методична робота
Методична робота закладу дошкільної освіти
(ясел-садка) № 2 “Сонечко”
Хустської міської ради Закарпатської області
ЗАВДАННЯ НА НОВИЙ 2023-2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
З метою усунення недоліків колектив дошкільного навчального закладу у 2020-2021 навчальному році буде працювати над головною методичною проблемою: Впровадження інноваційних педагогічних технологій – запорука якості освітнього процесу дошкільної установи.
Зважаючи аналіз роботи закладу за минулий навчальний рік, методичну проблему, основними завданнями на наступний рік вважати:
1. Сприяти застосуванню педагогами малих форм усної народної творчості в освітньому процесі як складової національно-патріотичного виховання дошкільників.
2. Продовжити формувати здоров’язберігаючу компетентність дітей шляхом активізації рухового режиму та забезпечення доступних знань та умінь про здоровий спосіб життя.
3. Удосконалювати роботу над питанням охорони життя і збереження здоров’я дітей раннього та дошкільного віку, в тому числі і з особливими потребами; актуалізація питань безпеки життєдіяльності.
4. Формувати основи екологічної культури дошкільників під час ознайомлення із природою рідного краю.
5. Здійснювати підвищення кваліфікації та ініціювати (або підтримувати) саморозвиток педагогів у міжатестаційний період шляхом мотивування до участі у роботі майстер-класів, колоквіумів, брейн-рингів, воркшопів та інших форм динамічного навчання дорослих
Завдання педагогічного колективу на літній-оздоровчий період 2024 року:
- Створення оптимальних умов для зміцнення здоров'я вихованців, збереження їх життя та подальшого формування життєвої компетенції шляхом упровадження сучасних здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних освітніх технологій.
- Оптимізація рухового режиму та самостійної ігрової діяльності у дошкільному закладі як важливої складової фізичного розвитку дошкільників.
- Продовження роботи з удосконалення планування освітнього процесу згідно вимог нової редакції Базового компонента дошкільної освіти - Державного стандарту дошкільної освіти.
Нормативно-правові документи з питань дошкільної освіти:
- Конституція України.
- Конвенція “Про права дитини”.
- Закон України “Про освіту”.
- Закон України “Про дошкільну освіту”.
- Національна доктрина розвитку освіти.
- Закон України “Про охорону дитинства”.
- Державна національна програма “Освіта” (Україна ХХІ століття).
- Закон України “Про мови”
- Указ Президента України №344/2013 “Про національну стратегію розвитку освіти України на період до 2021 року”.
Методичне забезпечення дошкільної освіти:
- Базовий компонент дошкільної освіти в Україні.
- Програма розвитку дитини дошкільного віку “Українське дошкіллля”, -2013.
- Парціальна програма з образотворчої діяльності “Радість творчості”, -2013.
- Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні. -2003.
- Про планування освітньо-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі. Інструктивно-методичний лист МОН України від 01.10.2002 № 31/9-434.
- Організація та зміст навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах. Інструктивно-методичний лист МОН України від 06.06.2005 № 1/9-306.
- Про організацію короткотривалого перебування дітей у дошкільних навчальних закладах. Лист Міністерства освіти і науки України від 17.08.2005 № 1/9-431.
- Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладах України. Наказ МОН України від 02.08.2005 № 458.
- Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі. Лист Міністерства освіти і науки України від 27.08.2004 № 1/9-438.
- Про організацію роботи з дітьми старшого дошкільного віку, які не відвідують дошкільні навчальні заклади. Інструктивно-методичний лист МОН України від 18.12.2000 № 1/9-510.
- Підбір і використання іграшок для дітей раннього віку у дошкільних навчальних закладах. Інструктивно-методичний лист МОН України від 17.03.2006 № 1/9/153.
- Типове положення про атестацію педагогічних працівників.
- Положення про медичний кабінет дошкільного навчального закладу.
- Гранично допустиме навчальне навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 №446
- Постанова Головного державного санітарного лікаря України від 21.05.2020 №25 «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)
- Лист Міністерства освіти і науки України від 23.04.2020 №1/9-219 «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти під час карантину», від 22.05.2020 №1/9-269 «Щодо відновлення діяльності закладів дошкільної освіти»
- Матеріали ЮНІСЕФ «Рекомендації щодо відновлення роботи закладів дошкільної освіти після COVID-19»
- Типові штатні нормативи дошкільних навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 04.11.2010 №1055
- Лист МОН від 22.07.2020 №1/9-394 «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2020/2021 навчальному році»
Методична робота закладу спрямована на:
— вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
— стимулювання творчого потенціалу педагогів;
— підвищення педагогічної культури педагогів;
— вдосконалення педагогічної майстерності;
— розвиток спеціальних умінь та навичок;
— формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.
Мета методичної роботи:
вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя; стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності
Напрямки методичної роботи:
•підвищення соціально – психологічної культури вихователів;
• вдосконалення педагогічної майстерності;
• сприяння в опануванні світовою та національною, мовою і побутовою культурою;
• розвиток спеціальних умінь та навичок
Принципи методичної роботи:
•педагогічна співпраця з вихователем;
• робота в режимі довіри, доброзичливості;
• творча атмосфера , стимулювання творчої активності;
• принцип допоміжно – регульованого контролю;
• надання вихователеві права вибору;
• системність методичних заходів;
• принцип «Я – повідомлень” у спілкуванні;
• щоденна допомога;
•випереджувальний характер методичної роботи
Зміст методичної роботи реалізується через такі форми:
Колективні:
— інструктивно-методичні наради;
— педагогічні ради;
— педагогічні читання;
— теоретичні семінари;
— семінари-практикуми;
— колективні перегляди освітнього процесу
Групові:
— методичні об’єднання вихователів дошкільних груп;
— робота творчих груп;
— консультації
Індивідуальні:
—наставництво;
— самоосвіта;
— взаємовідвідування;
— робота над проблемними питаннями;
— атестація
Методична робота з педагогами носить діагностично-прогностичний характер та проводиться ефективно та якісно. Методичні заходи: консультації, семінари, колективні перегляди, конкурси, проведені в дошкільному закладі, мали інтерактивний характер, були спрямовані на підвищення якості освітнього процесу, на подолання опору консерватизму та інерції застарілих поглядів і традицій, стали чинником розвитку творчості, заохочення кожного педагога до підвищення рівня професійної компетентності і творчих можливостей, сприяли формуванню вміння оновлювати освітній процес шляхом пошуку оптимальних дидактичних, виховних і методичних рішень.